Dość często w internecie pojawia się zapytanie o koła skrętne, które kojarzą się większości z kołami, które obracają się o 360 stopni. Koła skrętne to jednak mechanizm równoległego skręcania dwóch kół na jednej osi, zaś koła obrotowe to takie które obracają się o 360 stopni i pozwalają na łatwe manewrowanie wózkiem oraz znacznie ułatwia jego prowadzenie.
Koła obrotowe
Koła obrotowe bardzo dobrze poradzą sobie na płaskiej powierzchni, łatwo nimi manewrować np. w sklepie pomiędzy regałami. Dzięki temu, że koła obracają się o 360 stopni, wózek jest bardzo zwrotny.
Minusem obrotowych kół jest to, że czasami się blokują w ciężkim terenie, poprzez rozbujanie można jechać dalej, ale z doświadczenia lepiej na takim terenie zablokować koła przednie i nie ma wtedy problemu z dalszą jazdą. Pomimo, że również mają minusy nie kupiłabym wózka bez kół obrotowych zawsze można je zablokować, obecnie każde wózki z kołami obrotowymi mają możliwość blokady.
Koła skrętne
W takim typie kół obraca się cała oś a wózek jest mniej skrętny niż z kołami obrotowymi — musimy manewrować całym wózkiem. Z tego co pamiętam takie koła miał m.in. Implast Bolder 4 (przednia oś), Mutsy Urbanrider Next (tylnia oś).
Koła klasyczne
Koła klasyczne w przeciwieństwie do obrotowych rewelacyjnie sobie poradzą w ciężkim terenie tj. lasy, plaża, polne drogi. Paski zamontowane przy kołach przyjemnie bujają maluszka w gondoli, każda dziura w chodniku nie jest problemem.
Minusem klasycznych kół w wózku jest trudność w poruszaniu się na małej przestrzeni np. w sklepie tutaj bezkonkurencyjne są wózki o obrotowych kołach.